Často kladené otázky – Taliansko 2023

Milí uchádzači o zamestnanie,
pred samotným online rozhovorom sme si pre Vás pripravili najčastejšie otázky, ktoré boli kladené uchádzačmi v roku 2022, spolu s otázkami, ktoré nám kladú aktuálni uchádzači. Pre zefektívnenie procesu budeme radi, keď si pred online rozhovorom otázky preštudujete, nakoľko tento rok sprostredkúvame zamestnanie v Taliansku pre väčšie množstvo uchádzačov.

Je možné odpracovať napr. 1 mesiac?
Minimálna doba práce sú 3 mesiace a preto budeme uprednostňovať uchádzačov, ktorí majú záujem pracovať 3 a viac mesiacov. Ak máte napriek tomu záujem ísť na kratšie obdobie, vyplňte registračný formulár a do poznámky uveďte obdobie, počas ktorého by ste chceli pracovať. V prípade, že niekto z pôvodných uchádzačov bude nútený úväzok ukončiť skôr, radi Vás oslovíme ako náhradníka.

Ako je zabezpečená preprava do hotela a z hotela na Slovensko?
Preprava je zabezpečená hromadne autobusom alebo mikrobusom z vopred určeného miesta v Bratislave. Miesto odchodu Vám upresníme v dostatočnom časovom predstihu pred odchodom. Hromadný odchod naspäť na Slovensko bude realizovaný podľa záujmu na konci sezóny.

  • Orientačný odchod 1: 15.05. 2023 – Piatok ráno 07:00, príchod do Bibione v poobedňajších hodinách cca 15:00
  • Orientačný odchod 2: 01.06. 2023 – Piatok ráno 07:00, príchod do Bibione v poobedňajších hodinách cca 15:00
  • Orientačný odchod: 01.09.2023 – Piatok na obed 12:00, príchod na Slovensko vo večerných hodinách cca 20:00

Prečo mám využiť Vašu hromadnú dopravu?
V prvom rade ide o najjednoduchší spôsob pre obe strany z hľadiska organizácie. Zamestnávatelia v Bibione nás tiež upozornili na malý počet parkovacích miest v oblasti. Väčšina z dostupných miest je spoplatnená vysokou tarifou za parkovanie. Zároveň Vás chceme ubezpečiť, že presuny v Bibione sú počas letných mesiacov jednoduché, či už prostredníctvom mestskej hromadnej dopravy, pešo alebo bicyklom, nakoľko Bibione sa nachádza na relatívne malej ploche.

Viem využiť nejaké benefity hotela?
Mimo pracovných hodín je možné bezplatne využívať hotelové bazény alebo pláž. Taktiež je možné zapožičať si za zvýhodnených podmienok napríklad bicykel.

Na čo potrebujem Codice Fiscale?
Codice Fiscale je talianske daňové identifikačné číslo a je potrebné na výkon akejkoľvek práce v Taliansku (aj v prípade stáže). Talianske DIČ (Codice Fiscale) vybavujeme hromadne na talianskej ambasáde kvôli zjednodušeniu a urýchleniu procesu. Pridelenie Codice Fiscale trvá niekoľko dní od odovzdania žiadosti.

Ako mám vyplniť “Žiadosť o vydanie daňového čísla” pre taliansku ambasádu?
Do žiadosti o vydanie daňového čísla (Codice Fiscale) vypĺňate svoje meno a priezvisko, dátum narodenia, miesto narodenia, pohlavie, adresu trvalého pobytu a daňovú rezidenciu (daňovú rezidenciu Vám zašleme mailom po úspešnom absolvovaní online rozhovoru). Žiadosť je potrebné podpísať na dvoch miestach (samotnú žiadosť a súhlas so spracovaním osobných údajov pre taliansku ambasádu) a vyplniť dátum podpisu. K žiadosti je nutné priložiť aj fotokópiu občianskeho preukazu.Vzor žiadosti nájdete na konci dokumentu.

Na koho sa môžem obrátiť cez leto v prípade otázok?
Každý sezónny zamestnanec (resp. skupina zamestnancov) bude mať prideleného kmeňového zamestnanca, na ktorého sa môže obrátiť v prípade potreby. Meno a kontakt na zamestnanca dostanete buď priamo na pracovnej zmluve alebo Vám ho pridelia zástupcovia hotela na mieste.

Je určené oblečenie, ktoré musím nosiť v rámci pracovných hodín?
Áno, konkrétne oblečenie Vám potvrdíme mailom ale vo všeobecnosti je predpísané nasledovne:

  • Čašník/barman: Je nutné zobrať si so sebou vlastné oblečenie – biela košela, tmavé nohavice, elegantné topánky. Od hotela každý dostane vestu s logom hotela.
  • Kuchár: Je nutné zobrať si so sebou vlastné oblečenie – rondon. V niektorých prípadoch poskytne oblečenie hotel.
  • Recepčná: Je nutné zobrať si so sebou vlastné oblečenie – elegantné oblečenie ako sukňa, blúzka a pod.
  • Chyžná: Je nutné zobrať si so sebou len vlastné topánky (bezpečnostné šľapky ESD / SRC / S1 šlapky, ktoré majú tvrdenú špicu) a prípadne pohodlné oblečenie. Štandardné pracovné oblečenie dostanete od hotela.

Je potrebné si zobrať aj niečo iné okrem vyššie uvedených vecí?
V prípade niektorých hotelov je nutné, aby si zamestnanci zobrali aj aspoň 1 ks  posteľnej bielizne a uterák, ktoré Vám budú meniť a prať raz do týždňa. V prípade, že sa Vás táto požiadavka bude týkať, informujeme Vás o tom mailom. 

Môžem pracovať aj keď mám len 17 rokov?
Nie, podmienkou je vek minimálne 18 rokov.

Budem mať možnosť vybrať si hotel, v ktorom budem pracovať?
Každého zamestnanca priradíme do hotela podľa získaného profilu tak, aby každému pracovná pozícia vyhovovala čo najviac (tj. podľa skúseností, jazykových znalostí a pod.). Samozrejme pokiaľ máte záujem pracovať ako pár alebo skupina, spravíme všetko pre to, aby sme vyhoveli aj Vašim požiadavkám na zaradenie. Úroveň hotelov a ubytovania je veľmi podobná, takže sa netreba obávať rozdielnych podmienok.

Musím si ubytovanie zháňať sám alebo mi zoženiete ubytovanie vy?
Nemusíte, ubytovanie má každý zabezpečené v súkromnom apartmáne, prípadne priamo v hoteli v časti určenej pre zamestnancov.

Ako funguje stravovanie? Kde sa mám stravovať cez voľné dni?
Stravovanie je zabezpečené priamo v reštauračných priestoroch hotela. Samozrejme strava nemôže byť podávaná na úkor klientov, čiže sa zvyčajne podáva vo vyhradenom čase pre zamestnancov. S detailnými informáciami ohľadom stravovania, časov jednotlivých jedál či miesta, kde sa môžete stravovať Vás oboznámi zástupca hotela priamo na mieste. Taktiež Vám hotel zabezpečí stravu aj počas voľných / nepracovných dní bez akýchkoľvek poplatkov.

Ako vyhľadám zdravotnú pomoc v prípade potreby?
V prípade akýchkoľvek zdravotných komplikácii kontaktujte prideleného zamestnanca hotela alebo priamo lekára, zabezpečeného hotelom.

Je potrebné aj BOZP školenie ?
Áno, BOZP školenie je potrebné a bude sa vykonávať buď online niekoľko dní pred nástupom prostredníctvom aplikácie TEAMs so slovenským prekladom, prípadne priamo na mieste.

Musím mať aj potravinársky preukaz?
Potravinársky preukaz musí mať len zamestnanec, ktorý pracuje s jedlom, čiže sa jedná o pozície:

  • Kuchár / pomocný kuchár
  • Čašník / pomocný čašník / barman

Pri pozíciach ako napr. Chyžná, Animátor, Recepčná a pod. nie je potrebné mať tento typ preukazu. Preukaz si jednoducho vybavíte u svojho obvodného lekára. V prípade, že neviete ako postupovať, kontaktujte nás mailom.

Je možné pracovať aj nadčas?
Áno, samozrejme zamestnávatelia budú radi ak v prípade potreby zostanete pracovať aj nadčas, ktorý budete mať preplatený alebo vyrovnaný náhradným voľnom.

Môžem si určiť s kým chcem byť na izbe?
Áno, dôležité je, aby ste nám túto skutočnosť oznámili vopred, aby sme predišli nezrovnalostiam.

Aké povinnosti mám voči slovenským úradom pred odchodom (pracovať) do zahraničia?
Vo všeobecnosti platí, že voči slovenským úradom, ako daňový úrad či sociálna poisťovňa, nemáte žiadne ohlasovacie povinnosti, ale do Vašej zdravotnej poisťovne je potrebné zaslať fotokópiu pracovnej zmluvy do 8 dní od jej podpisu. Kompletné informácie nájdete na linku Na čo nezabudnúť pri odchode do zahraničia a po návrate na Slovensko.

Dostanem potvrdenie o absolvovaní praxe?
V prípade, že by ste chceli potvrdenie o absolvovaní praxe v hoteli, či už pre študijné účely v rámci hotelových akadémií alebo ako prílohu k životopisu, hotel Vám potvrdenie vystaví.

Čo obsahuje poistenie, ktoré nám poskytnete?

Poistenie zabezpečujeme v spolupráci s poisťovňou Generali. Poistenie kryje to najpodstatnejšie čo sa môže stať počas pobytu v zahraničí, od úrazov až po zodpovednosť za škodu. Poistenie je platné počas pracovnej doby, aj počas voľného času. Kompletné krytie nájdete v tabuľke nižšie:

Vzor žiadosti o vydanie daňového čísla: